Vanliga frågor

Önskar du svar på fler frågor är du naturligtvis välkommen att skicka e-post till oss på info@upplevelsepresent.se eller kontakta oss via telefon: 08-660 16 10.

 


 

Kan jag få mitt presentkort direkt om jag är sent ute?
Absolut, du kan välja e-postleverans och få ditt presentkort direkt via mejl!

 

Vad innehåller en upplevelsepresent?
En upplevelsepresent innehåller ett snyggt värdebevis med en unik värdekod för att kunna boka upplevelsen. Du väljer själv om du önskar att vi paketerar din beställning i exklusiv presentbox eller elegant specialkuvert.

 

Kan man se avsändaren på era försändelser?
Nej, våra upplevelser skickas ut i ett anonymt kuvert utan avsändare eller logotyp. Detta för att inte avslöja innehållet för den som kommer att få presenten. Vid expressleverans måste vi dock ange avsändare.

 

Hur bokar jag en tid för min upplevelse?
Använd din unika värdekod för att logga in på vår hemsida, du erhåller då information om bokning för respektive upplevelse. Om du önskar hjälp är du naturligtvis välkommen att kontakta vår kundtjänst.

 

Måste jag boka tid för upplevelsen direkt när jag köper?
Nej, upplevelsen bokas inom ett år från dagen man har beställt presentkortet med hjälp av den unika värdekoden.

 

Måste jag genomföra min upplevelse innan giltighetsdatumet passerat?
Nej, du behöver endast boka din upplevelse innan giltighetsdatumet har passerat. Utförandet av din upplevelse kan ske vid ett senare tillfälle.

 

Hur lång är giltighetstiden på ett värdebevis?
Giltighetstiden på våra presentkort är alltid 12 månader från inköpsdatum.

 

Kan jag skriva en hälsning till mottagaren?
Ja, det går alldeles utmärkt. Du skriver din hälsning i kassan då du gör din beställning.

 

Är mitt presentkort personligt?
Nej, ditt presentkort är inte personligt även om det står ett mottagarnamn tryckt på det.

 

Jag är ute i sista sekunden! Hur kan jag snabbast få leverans?
Du kan få din leverans direkt via mejl genom att välja e-postleverans i kassan. Läs mer om våra leveransmöjligheter här.

 

Kan jag beställa hos er från utlandet?
Absolut, du kan köpa dina upplevelser hos oss från utlandet genom att kontakta oss. För att genomföra köpet behöver du meddela oss ditt för-och efternamn, postadress, mejladress samt vilken upplevelse du önskar köpa.

 

Hur lång tid tar det för leveransen att komma fram?
Om du väljer e-postleverans får du ditt presentkort direkt via mejl. Beställer du postleverans innan kl. 16:00 på vardagar får du vanligtvis din beställning nästkommande vardag, och vid expressleverans garanterar vi leverans nästkommande vardag.

 

Kan jag förlänga giltighetstiden på presentkortet?
Ja, det går bra att förlänga giltighetstiden på ditt presentkort. Välj mellan att förlänga 6 månader för 100 kr per värdebevis eller 12 månader av giltighetstiden för 200 kr per värdebevis. Förlängningen måste ske innan det ursprungliga utgångsdatum har passerat.

 

Hur genomför jag ett byte av min upplevelse?
För att genomföra ett byte kan du antingen skicka ditt värdebevis med vanlig post, komma förbi vår butik i Stockholm eller skicka bild på ditt sönderrivna presentkort och bifoga i ett mejl med information om vad du önskar byta till samt postadress. Om du postar in ditt värdebevis skriver du på baksidan av det vilken upplevelse du önskar byta till tillsammans med namn, adress, telefonnummer och mailadress. För information om bytesvärdet på just ditt presentkort är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.